Äntligen!!!!

Skulle ha bloggat igår men datorfan var ju tvungen att jäklas med mig samt att sonen och jag rök ihop så det dånade om det. Båda problemen är nu lösta som tur är. Vad det var för fel på datorn har jag inte en aning om för nu funkar den precis som vanligt och sonen och jag rök ihop ang städning innan man åker till dagis. Unge hern hade lyckats med konststycket att vräka ut samtliga leksaker i Lillfisans rum. Sitter sen och säger att han och lillasyster håller på att städa. Men tror ni att de hade gjort det?? Nepp, det såg värre ut när han sagt att det var klart. Då brast det och båda eller ja mest Stortroll fick jordens utskällning. Nåväl Stortroll insåg att han gjort fel och bad om ursäkt, men om jag känner honom rätt så lär det hända igen.... att han ljuger alltså.... Men men när jag lugnat mig sa jag att nu är det slut med egeen tv på rummet för de har den på en tittat nästan aldrig föruom när man ber dem plocka upp efter sig. Så imorgon ska jag bära ut den från Lillfisans rum, dessutom tycker jag det är alldeles för fint väder just nu för att sitta inne och se tv. Det får bli när det är dåliga dagar och då i vardagsrummet där inga leksaker får vistas.

En rätt kul grej hände i onsdags kväll, jag gick och la mig rätt sent hade precis krupit ner under täcket och lagt mig tillrätta. Då kommer väl Stortroll ner lite lagom yrvaken och säger att det är så blött. Jaha sa jag du har väl kissat igenom blöjan förstås. Så upp och kolla sängen den var ju blöt från huvud ner till fötterna och blöjan ja den låg bevid sängen, knappt blöt ens en gång.... Så Stortroll hade lyckats kissa lite i blöjan, vakna av det, få av sig blöjan och somnade väl om innan han hann ut till toa. Därav att det var så vått i sängen..... Och eftersom vi är såna bra föräldrar så har vi givetvis ingen plastat frotté i hela sängen utan bara i en liten del. Så madrassen var ju våt oxå, så Stortroll fick sova hos oss den natten. Sagt och gjort ner med ungen och täcke, ner i sängen, bestämde att trollet skulle ligga ytterst. Det blev väl så där bra att ha honom där för när jag somnade råkade jag sparka till ungen så han for golvet. Så upp med ungen igen och nu äntligen somnade vi alla tre. Idag upptäckte jag ett jätteblåmärke på Stortrolls armbåge, undrar om han fick det när han ramlade i golvet..... Eller oxå har han slagir sig på nåt annat...

Idag iaf har jag jobbat som vanligt, efter jobbet åkte jag raka spåret hem där min älskade familj väntade på mig. Sambon hade tänt i pannan så jag kunde duscha innan vi skulle iväg till goda vänner i Las Vikas. Där skulle vi grilla lite och bara umgås och ha det trevligt. Och det var det, hur trevligt som helst (som alltid) och barnen lekte hur bra som helst utan att bråka eller bli osams en enda gång. Sen var maten helt underbart god, åt till jag nästan sprack tom våra barn åt ordentligt och det är inte vanligt när vi är borta.
Nu är vi hemma efter en jättetrevlig kväll, barnen sover och vi vuxna ska oxå gå och lägga oss snart. Imorgon har jag en massa egentid nästan hela dagen och då ska jag passa på att gå på stan och försöka hitta mig lite nya byxor, sen ska jag göra veckans matinköp, senare på kvällen får vi besök och då ska vi oxå grilla lite och sen är det GP premiär på SVT24.

Men nu ska jag kolla upp en grej och sen ska jag sova..

Ps. Kameran hade jag tyvärr glömt hemma så det blev inga bilder tagna idag. Tyvärr..

Ha en underbar kväll/natt!!



♥Madeleine♥

Kommentarer
Postat av: Jeanette

har jag sagt till er å era föräldrar om dopet den 9 maj? ni är välkommna då

2009-04-25 @ 23:05:21
URL: http://nettanjohansson.blogspot.com/
Postat av: Jeanette

oki visste inte har varit för rörigt ett bra tag nu.

du får komma å titta på hästarna någon dag =)

2009-04-25 @ 23:16:11
URL: http://nettanjohansson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0