Bvc och min bil

Igår var jag och stortroll äntligen på bvc på 4 årskontroll och det gick hur bra som helst. Han ser som han ska och han lekte alla lekar med bvc-tanten utan protester. Det där med huden kommer han att få ha ett tag till, men de flesta barn blir bättre eller helt bra i skolåldern. Så vi får väl hoppas att han är en av dem, men vi ska se upp med allt rött i maten när han är som värst runt munnen för det röda färgämnät irreterar huden mer och då går den till slut sönder och det som i vårt fall blir svinkoppor. Inge kul alls.... Men nu hoppas vi på det bästa. Vi ska även få träffa en talpedagog, för stortroll har lite svårt med vissa bokstavskominationer, visseligen trodde bvc-tanten att det skulle rätta till sig över sommaren. Men vi ställde oss i kö i fall att det inte gör det och rättar det till sig så hoppas vi av. Vi vägde och mätte gossen oxå. Jag vet ju att han är lång men inte visste jag att han var så lång..... Han är 111 cm och fyller 4 om en vecka, han väger 19 kg och är något lättare än vad han borde för sin längd. Men han har alltid varit aslång och smal, redan när han föddes var han lång och smal. Han är dyr i drift den lille parveln.... Det var inte länge sen jag akutköpte nya byxor åt honom då 104 blev för korta i benen, då köpte jag 110 och tänkte att det kan han väl ha ett tag. Trodde jag ja..... Tur att jag säger till alla som vill köpa kläder till honom att köpa 116 och själv har jag köpt den storleken nu till hans födelsedag.

Efter bvc hämtade lillfis på dagis och drog in till stan för att träffa lite gamla vänner till mig. Gissa om det var kul att träffas igen. Många gamla minnen som dök upp och ännu fler skratt blev det. Hoppas vi kan göra om det snart igen. Jag tror mina barn hade lika kul som jag för lillfis somnade i bilen innan vi hade lämnat Norrköping och den stora babblade på en hel del hela vägen hem. Han hade en hel del att berätta för sin pappa när vi kom hem.
När vi kom hem hade älsklingen en glad nyhet att berätta..... Det hade gått jättebra att laga min bil. Så idag fick jag äntligen hem aset igen. Nu går den bättre och det låter inte konstigt längre om den. Men jag vill iaf sälja den och köpa mig en annan bil för jag litar inte på bilen. Man vet aldrig när den tänker strejka nästa gång. Jaja så länge får jag stå ut med den, vet ju inte ens vad jag vill ha ist....
Nu på fm var jag och trollen ute i det fina vädret, de lekte en mass och jag passade på att städa ur lånebilen och flytta om lite barnstolar till sina rätta bilar. Bara en storl får vänta tills imorgon eftersom bilaset kom hem på em och jag tog den till stan för att veckans handling nu på em/kväll och nu orkar jag inte montera barnstol.

Nä ni klockan springer ifrån mig..... Först dusch sen sängen!

Natt natti
♥Madeleine♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0