Egentid

Japp idag hade jag lite egentid, så då passade jag på att göra storstan lite osäker för några timmar. Har inte gått på stan på åratal tror jag, så jag trodde ju att på två timmar jag ju gått igenom hela stan och dessutom hittat allt jag letade efter. Men så fel jag hade..... När de där två timmarna nästan hade gått så hade jag i princip bara hittat två par jeans till sambon och då hade jag ju mig själv kvar, jag hade visseligen hittat lite men inte köpt det än då jag ville titta på lite fler alternativ. Men men snabb som en vessla gick jag tillbaka till de affärer jag varit i innan och köpte det jag skulle. Jag gjorde en stor upptäckt idag!!! Jag har ju inte köpt byxor på år och dar(känns det som iaf) utan att först ha provat dem just för att jag är så sällan och köper kläder till mig själv och sen om jag skulle göra det så är alltid nåt av trollen med och då kan man ju inte prova. Men idag iaf så stod jag som jag brukar göra när det gäller inköp av byxor och måttade så fint och tänkte att dessa skulle nog passa. Sen kom jag ju på att trollen var ju med pappa idag på Kråkan och jag kunde prova byxorna. Haha måste ha sett kul ut när man står där och ska hitta nåt och man måttar, när det finns provhytter.... Men men så är det ju att ha småbarn och väldigt liten egentid.
Dagens inköp blev iaf två par jeans, en kjol och en top till mig och två par jeans till sambon. Hans jeans kan jag storleken på i huvudet och han vill alltid ha samma modell så där är det enkelt att köpa till.
Efter stan åkte jag till Maxi för veckohandlingen, även det gick hur bra som helst inte så värst mycket folk var det heller trots att det är lönehelg. Men alla handlade väl igår för att sedan dra till landet idag när det var så fint väder idag. För det kan ingen klaga på idag, idag har det varit så skönt och jag såg på trollen nu ikväll att solen hade tagit på dem i ansiktet.
Jag är mycket nöjd med min dag idag, har varit så skönt att kunna gå i lugn och ro och göra det man ska. Sen träffade jag en gammal kopis utanför Linden och stod där en stund och pratde lite, hon sa att hon skulle höra av sig nån dag, men man vet aldrig. Vi var inte så såta vänner när vi slutade umgås. Men men man förändras väl med tiden får man väl hoppas.
Nu ikväll har vi haft gäster och vi har grillat och tittat på årets första GP i speedway. Jättetrevligt var det oxå och barne lekte massor.

Nu ska jag se om det finns nåt varmvatten så jag kan duscha för det är det enda jag inte har hunnit idag.

God natt allesammans!!



♥Madeleine♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0