Helgen

Helgen ja... den bara rusade iväg och nu är det måndag. Och vad har vi gjort då?? Jo jag jobbade ju kväll i lördags och dag i söndags
I lördags lämnade jag av trollen på Kråkvilan hos sin pappa som var där och jobbade lite med det sista inför premiären 28/4. När jag kommer dit så står det tre stora kassar med kläder på sambons släpkärra. Det var kläder från barnens syssling, så himla bra. Sysslingens mamma sa att det här borde väl räcka över sommaren och det kan jag lugnt säga att det gör.

En liten bild på kläderna



Det här plus lite till fanns i kassarna.

Söndagen jobbade jag till 14.15, åkte hem och maten stod på bordet. En sån karl jag har ibland :-) kycklingwok bjöds det på. Urgott var det. Efter maten åkte sambon iväg för att hämta hem ett lass med ved. Det hade jag totalt förtränkt, för själv hade jag tänkt att vi skulle ha lite myssöndag nu när jag äntligen hade var hemma. Men det blev inget mys.... Eftersom man måste hämta detta lass med traktor så tar ju det givetvis lite lite, så under tiden hann jag fixa barnvakt till den 9 maj då vi är bortgjudna på 40-årskalas. Jag hann ringa till min mormor för att höra om hon kan ta barnen på tisdagar när et är speedway och Lillfisan hann duscha, äta välling och somna på soffan. Hon hade visst inte sovit middag så det var god natt jord redan kl 18.00!!! Stortroll satt och tittade på tv och när programmet var slut sa jag att även han skulle duscha. Sagt och gjort, ner i källaren, av med kläder och in i duschen. Men vi hann aldrig få på vattnet förens jag hörde att traktorn var på ingång. Men det struntade vi i så trollet duschade och gjorde sig snygg. Sen upp för lite kvällsmat och sedan gonattsaga och puss och kram. Han somande ganska snart efter sagan. Så trött var han.
Sen var det ju bara att ta på sig ytterkläder, skor och handskar för att ta i tu med den där satans veden.... Suck och pust. Men men har man vedeldning så har man... Den här gången fick vi låna grannens skottkärra så vi hade varsin. Oj va det gick undan då. Ända tills..... vi inte nådde längre, då fick jag klättra upp på flaket och kasta fram lite så sambon kunde lasta skottkärrorna. Nu är det ju så att jag tillhör den där klantkategorin, så det gick väl inge bra för mig där uppe.... Man måste se till att när det rasar så ska man inte stå precis just där utan bredvid. Det gjorde inte jag... Så ett satans vedträd var ju tvungen att landa på mig!!!! Det var inget skönt alls vill jag lova.. Så efter några väl valda svordomar och jag lugnat mig något, frågade sambon om den träffade foten eller smalbenet. Jag bara väste fram att den träffade fotknölen!! Och hur skönt är det att slå i fotknölen?!? INTE ALLS!!! Så idag är den lite lätt svullen och skiftar i blått och lila. Väldigt stiligt måste jag säga. Men men veden kom av och jag lever trots allt. Det hela slutade med att jag har klämt samtliga fingrar på båda händerna, jag lyckades med konststycket att få ett sår på ena fingret trots handskar (tror det är bara jag som kan lyckas med att få stickor MED handskar på) samt att fotknölen är lite (läs MYCKET) öm. 

Idag har jag jobbat som vanligt och trollen har varit på dagis. Just nu ska jag ta och fixa till lite middag, sen hoppas jag att sambon kommer hem. 
Just det, jag ska på massage ikväll. Det ska bli sååååå skönt!!



Ha en bra dag/kväll!!

♥Madeleine♥ 

Kommentarer
Postat av: Hella

Hej! Lilla gumman du lever ett hårt liv, dörrar som faller ner i huvudet på dig och ved som träffar dina fotknölar. Hoppas att du inte har för ont!

Kram

2009-04-20 @ 17:56:07
Postat av: Mats

Livet e hårt då man ska bo på landet..!! ;o)

2009-04-21 @ 18:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0