Så var påsken nästan över

Och vi har haft en bra påsk. Jag jobbade visseligen längfredagen, men hade kortdag så jag kunde komma hem till mina sötisar här hemma. Då skulle en del av släkten komma för att fira stortroll. Det gick kalasbra och tårtan blev hur fin som helst och stotroll var hur nöjd som helst med paketen. Men den bästa presenten var en Askungeklänning ifrån faster. Den har han på sig numer mest hela tiden, men vi har kommit överens om att vi bara får ha den inomhus och ingen annanstans, annars finns det ju risk att den går sönder..... Och då skulle världen ramla ner i huvudet på ungen och det vill vi absolut inte.
Själv hade jag köpt varsitt påskägg till kusinerna, storkusin fick ett fyllt med bara surt och lite salt och lilla lillkusin fick en solhatt med Hello Kitty på. Hon är ju bara 8,5 månad, så inget gottigottgott där inte. (inte än iaf). Ja just för att inte lilltroll då skulle bli så sjukt avundssjuk på storebror så fick hon med ett litet paket som innehöll en solhatt, en likadan som lilla lillkusins.
Påskafton var vi hos min mormor och även där hade vi hur trevligt som helst. Tyvärr hotade då min mage med att strejka lite bara för att jäklas säkert. Men jag bet ihop och tänkte att nä du mage inte bråka med mig idag. Så resten av dagen höll den sig i skinnet. Och varje gång man är hos mormor så äter man tills man nästan spricker, vilket kanske inte är så bra med tanke på att min mage är som den är just nu men jag som sagt klarade mig trots att den hotade lite då och då. Barnen ja..... ja de fick ju påskägg av mormor & morfar, moster och gammelmormor och så från oss då förstås. så gissa om dem var sockerhöga eller sockerhöga. Tillslut fick jag gömma allt godis när de inte såg och då glömde de bort att de hade godis. Och vi föräldrar andades ut. Ända tills............... vi skulle åka hem då min kära syster hittade några påskpåsar på hatthyllan som hon då givetvis var tvungen att ge trollen. Just då undrade jag hur i helskotta hon tänkte.... Jag hade ju ställt de där för att barnen INTE skulle ha mer godis den dan. Så nu fick vi tampas med övertrötta, sockerhöga barn i bilen hem. Och hur kul är det på en skala!?!? Svar: INTE ALLS!!!!!!!!! Hon kunde väl ha sagt att klockan var mycket och att det inte blir mer godis eller helt sonika frågatr om det var okej att hon tog ner påsarna till trollen. Ibland blir jag bara så trött....
Summan av dagen var iaf bra och även den dan fick stortroll mycket fina paket bla en massa fina kläder och leksaker.

Idag då har vi varit på Kråkvilan för vi skulle ha möte ang speedwayskolan. Vi ska ju inte ha den i år så vi har lämpat över det på andra i klubben och idag lämnade vi över lite papper och berättade hur vårt upplägg var förra året. Vädret var väl lite si och så där när vi var på Kråkan men uj va kul det var att få va där när de stora grabbarna tränade inför den stundande säsongen. För att inte tala om den underbara doften av metanol. När man känner denna doft vet man att nu är säsongen igång och man blir så sugen på att se alla matcher. Nu är ju inte det möjligt eftersom jag jobbar som jag gör men har jag tur kan jag se de flesta iaf.
Vi såg på träningen en stund sen blev lite hungriga och stortroll ville inte åka hem utan att vi hade ätit på Mc Donald´s så det gjorde vi innan vi åkte hem. Medans vi satt på Donken så sprack himlen upp och det blev ett himla underbart väder. Så när vi kom hem valde vi att stanna ute och fixa lite i trädgården bla krattade jag den gräsmatta jag inte hann med i höstas så nu är den så fin. Sen plockade jag fram lite krukor som jag ska plantera lite blommor i lite senare i vår/sommar. O vilken underbar dag det har varit idag och barnen ja dem somnade som små stockar efter den välbehövliga kvällsduschen.
Och nu ska ska jag ta och umgås lite med min älskling och kanske mumsa i mig lite godis. morgon jobbar jag kväll tjoho vad jag längtar (eller kanske ändå inte). 

Adios så länge!

♥Madeleine♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som ni har haft en bra helg!

Det har vi oxå!

Kram Kram

2009-04-13 @ 18:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0