Utvecklingssamtal och speedway

Idag har det minst sagt varit lite hektiskt..... Kom ju på imorse att det var utvecklingssamtal kl 17.00 och 17.30 på barnens dagis. Skit skit skit, jag som inte ens hade tid egentligen utan hade lovat att hjälpa till på vipen idag, dessutom hade jag glömt att ringa till min mormor om när hon skulle komma hit idag. Ännu mera skit!!!! Så idag har jag fuskat på jobbet och faktiskt använt mobilen för att ringa till mormor, hon bor nämligen så pass långt bort så man inte kan använda vår telefon. Men jag ringde inte på avdelningen utan jag gick ifrån för att göra det. Men mormor svarade inte så jag blev lite lätt nervös att det hade hänt nåt eller att hon hade glömt bort och åkt iväg. Dessutom brakade magen igen, fan då jag blir galen på denna magen. Aja inte mycket att göra åt och denna gång var jag ju inte ens i närheten av att vara så stressad som jag var förra gången magen brakade. Men men allt löste sig till slut, mormor svarade i telefonen när jag slutat och hon kunde komma redan vid fyratiden, så jag kunde åka på utvecklingsamtalen om barnen.
När jag skulle hämta barnen förut så var de ute och lekte och det första jag ser är att Lillfisan STÅR upp på gungan och gungar. Gissa vart mitt hjärta var då??? Som tur var stod en förskolelärare där och övervakade allt. Skönt det och jag kunde andas ut och slappna av lite grann. Men hon klarade av gungan, sen upptäckte hon att jag var där så då ville hon inte gunga mer. Sen var det ju bara att leta rätt på den andra ungen, han klättrade och visade vad han kunde för några tjejer. När han såg mig undrade han om gammelmormor skulle komma idag och jag sa att det skulle hon. Så då vart det fart på ungarna fort som sjutton skulle vi hem då. Lillfisan tjatade hela vägen hem om mommo och Stortroll sjöng som vanligt.
Sen kom vi hem, för min del var det ju bara att tala om för mormor när barnen skulle äta och sova sen var ju jag stvungen att åka tillbaka till dagis för det där samtalet.
Utvecklingssamtalen gick hur bra som helst, barnen har utvecklats precis som barn ska. Och fröknarna är så imponerade av att Lillfisan klarar så mycket fast hon inte har fyllt två än. Själv tycker ju jag att hon är mycket mer harmonisk nu än när hon började, dels är det ju så att hon kan kommunicera med ord nu och sen har hon ju blivit bättre på att visa vad hon vill. 
Stortroll har oxå utvecklats massor sen han började och även han pratar mycket bättre, men man måste fortfarande tjata på honom om det där med toaletten.... Eller ja de får tjata en hel på honom om det mesta för han gillar inte omställningar utan vill ha sina rutiner.... Men men han ger ju med sig i de allra flesta fall. Sen tyckte de att han är duktig på det mesta som att rita, pärla och sånt där pillplock. Sen hade jag en önskan om han kunde få lära sig att skriva sitt namn för det vet jag att han vill och han kan ju vissa bokstäver redan nu. Och om han är intresserad av att lära sig det så skulle han få det.
Jag tycker att barnen har ett jättebra dagis (förskola) och helt underbara fröknar, de tar till sig allt jag säger eller önskar. Självklart inom vissa gränser. Jag är helnöjd och jag ångrar inte flytten från dagmamman till det här dagiset. Fast jag måste erkänna att jag var bra nervös inann vi började......

Efter samtalen hade jag tänkt åka till Kråkan och titta på premiären men det drog ut på tiden så jag valde att åka och handla lite smått och gott för att sedan åka hem och lösa av mormor. som för övrigt inte hade fått Lillfisan att sova för den lilla donnan hade bestämt sig för att vara vaken tills jag kom hem. Tokiga unge!!!! Hon gick snällt och la sig när jag väl var hemma, sen åkte mormor hem och jag läste saga för Stortroll.
Jag följde Vargarnas match på nätet, men tyvärr blev det en förlust för dem idag.......:-( Men men säsongen har ju precis börjat och jag hoppas att det blir några vinster iaf. Nästa vecka är det hemma match igen och då ska jag vara på plats och hejja på dem!!!!

Nä ni jag är ganska trött så jag ska ta och slänga mig i duschen och sen i säng.... Jobbar kväll imogon, gillar inte kvällar men men.....

Natti natti!!!

♥Madeleine♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0