Ved och mysmorgon

Igår höll vi på med ytterligare ett lass med ved, "bara" tre vagnar kvar..... Fy sjutton det känns i hela kroppen när man har burit ungefär 10 kubikmeter ved som är ca 50 cm stora och väger as. Men men har man vedeldning så har man och då pratar vi inte om nån myspys brasa i vardagsrummet utan en stor vedpanna i pannrummet. Fast det är klart det vore lite mysigt att ha en brasa i det som blir matsal sen. Men det får vi ta då när det blir aktuellt.
Lite bilder från gårdagens vedköra...



Allt detta är numer i vedbon




Så hade vi några barnarbetare oxå



Nästan klart älskling!!!



Måste ju äta lite oxå för att orka jobba.....


Idag iaf had jag och barnen en riktig mysmorgon. Stortroll kom först och la sig på pappas sida som han brukar, sen kom Lillfisan och ville gosa lite. Så hon klättrade upp i sängen bredvid mig och SOMNADE!! Hur mysigt som helst att ha en unge var sida som sov och själv sov jag med hur gott som helst.
Sen var det ju bara upp och göra frukost och fixa och styra lite här innan vi åkte till dagis. Efter dagislämnade åkte jag hem en sväng för att äta lite lunch och sen var jag tvungen att åka till staden och köpa nya gympadojjor till Stortroll. Han har lyckats med konststycket att nöta stora hål på sitt enda par gympaskor som han kunde ha, så till dagis idag fick han ett par som är på gränsen. Hittade iaf ett par ordentliga skor och ett par lite mer luftiga, Lillfisan fick sig ett par hon med. Det är ju tag tre betala för två på Skopunkten, hur bra som helst när båda behöver.

Sen åkte jag till jobbet och när jag har parkerat och ska gå in upptäcker jag att jag har glömt min tagg hemma så jag höll väl på att inte komma in. Tur att man kan gå in genom gamla entén, sen in på avd för att låna en tagg så jag kom in i förådet efter kläder och in i nyckelrummet. Skåpsnyckel har jag på hemnycklarna som tur är. Så allt löste sig men det är lite retligt, men nu ligger taggen i den jacka/tröja jag använder nu. Annars har det varit lugnt på jobbet och nu ska jag ta och slänga mig i duschen och i säng för det är en tidig dag imorgon.

Natti natti!!!

♥Madeleine♥

Kommentarer
Postat av: Mats

Barnarbete är väl inte riktigt lagligt i vårt land, va´?! LOL

2009-04-28 @ 20:38:05
Postat av: Anonym

Jag undrar det samma barnarbete? Sverige?

2009-04-28 @ 21:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0