Bröllop 29/8

Ja igår gifte sig sig min syster med mannen i sitt liv. Hela familjen Gunnarsson-Månsson var där och bevittnade det hela.
De valde att gifta sig på Ekenäs slott och även ha festen där. Innan själva cermonin så fick vi bröllopsgäster en guidning genom slottet och det måste jag säga var mycket lyckat. Iaf för oss som gillar gamla slott och så. Sen var det ju dags för självaste vigseln och självklart måste jag ju tjuta som en bäng och hade jag tagit fram näsduk då... Näääää så efter lite raffs i väskan så hittade jag en servett som jag torkade tårarna med. Det var en fin cermoni dock lite kort. Trollen skötte sig exemplariskt, förutom en fadäs när vi hade klivit ur bilen. Då fick Stortroll för sig att han skulle krama en rödfärgad stolpe. Det blev inget bra iaf inte när man har en vit skjorta på sig.... Så på med kavajen och knäppa den så syntes det inte. Annars så skötte de sig bra, åt bra, lekte och hade allmänt roligt. Klantmamman envisades ju med att Stortroll skulle ha skärp i sina finbyxor bara för att det skulle vara snyggt och matcha pappa, men det visade sig inte vara så himla bra för han kunde inte knäppa upp skärpet vilket resuterade i att det blev väldigt blött..... Men men det hände ju sent på kvällen och vi skulle ju ändå snart dra oss. Och till nästa gång ska jag visa honom hur man knäpper upp skärpet.....


Aja det var lite om gårdagen, nu lite bilder från igår.




Jag och Lillfisan

Jag och Stortroll (jag vet att min fula solbränna syns)

Bestman, brudgum, brud och tärna



Brudens söta son

Ja lite bilder blev det, men syster yster hade sin lilla papparazzi där och hon knäppte ett antal bilder på hela sällskapet. Tror att hon hade tagit en så där 950 bilder när vi åkte hem vid halv elva.

Ja nu är min syster fru Lennested och jag hoppas hon tyckte att hennes och makens dag igår blev lyckad.


Näpp nu hägrar mys med sambon.... Ha en bra kväll!!

♥Madeleine♥

Kommentarer
Postat av: Mats

Så tjusiga alla var (trots topbandsbrännan vissa har)! Modigt av syster yster att visa ryggen med tatueringen..!

2009-09-01 @ 06:46:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0