Min vän

Igår träffade jag min vän A-M från Island, har inte sett henne på nästan 4 år så det blev ett mycket kärt återseende. Hon hade dessutom ringt till M som jag heller inte har sett på flera år, så vi tre passade på att fika innan stan stängde och sen gick vi hem till M och tittade på kort och kollade in bebiskläder. För M ska ha en bebis om bara några veckor. Spännande värre! Oj vad jag ska snusa bebis sen! 
Ja det var en mycket lyckat dag i går och jag hopas att A-M kommer hit fler ggr eller att man hux flux får råd att besöka henne på Island.
Men nu har jag och M lovat att vi ska ta upp kontakten igen.

Efter daten med A-M och M så skulle jag egentligen ha tagit bussen hem vid sjutiden men jag kände inte för att åka hen just då så jag ringde N. Så jag stannade till en stund hos henne tills nästa buss gick vid tiotiden. Bussen stannar en så där 2-300meter från huset, men så där dags på kvällen är det väldans mörkt och väldigt långt...... Som om det inte vore nog så är jag jättemörkrädd så jag sprang hem de där 2-300 metrarna. När jag kom in genom dörren och slappnade av, för jag varken såg eller hörde några yxmördare, älgar eller vildsvin, så fick jag ett astmaanfall..... Och har jag tagit ut nån ny medicin då... Nope, så det var ju bara att sätta sig och ta det väldigt lugnt och andas. Men men det gick över av sig själv den här gången. Alltså jag borde ju ha lärt mig vid det här laget att ha medicin hemma för man vet aldrig när anfallen kommer..... Skärpning!!!!

Idag fick jag lite sovmorgon vilket var välbehövligt då jag har sovit dåligt de sista nätterna och gått upp aptidigt.
Efter frukost gick jag och trollen ut för att plocka iordning på alla gamla leksaker och slänga det som skulle slängas. Sen flyttade jag på utemöblerna så vi kunde klippa gräset och när det var gjort kom Stortroll på att han ville leka med grannen. Så det var ju bara att knalla iväg med honom, så nu är han där och leker. Får se när han behagar komma hem igen.

Och nu ska vi andra äta något innan vi svälter ihjäl.

Ha en lugn och söndag!!

♥Madeleine♥  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0