Mormor och kantareller

Idag tog jag barnen och åkte ner till min mormor så att fadern i huset kunde göra klart snickeriet och börja betsa. Det luktar som satan om betsen så man vill helst av allt inte vara i närheten då. För övrigt strejkar min rygg så jag är inte till så stor nytta iaf. Vaknade i morse och hade så satans ont i ryggen, men envis som jag är så kom vi iväg ändå.
Mina föräldrar var oxå hos mormor idag och det gick väl så där idag...... Min kära pappa har väldans mycket åsikter om vad barn kan, ska och får göra. Och ibland, som idag då, har jag svårt att knipa igen munnen utan käbblade emot. Larvigt jag vet men när jag har ont eller är på allmänt uruselt humör så blir jag sån. Sen tyckte min mamma att jag "läxar upp" Lillfisan både nu och då. Saken är den att hon tror att det är hon som bestämmer , tex när vi ska äta då tror hon att det är ok att hoppa upp och ner vid bordet, tjata sig till att alla ska vara klara mm. Snacka om att hon testar alla gränser som går att testa. För mig är detta inte tillåtet, man får helt enkelt vänta på sin tur, sitta still vid bordet och äta klart innan man går därifrån nåt gåbord har vi inte. Detta var under middagen, efterrätten gick betydligt bättre och jag kunde äntligen andas ut lite själv.

Efter middag och efterrätt så gick vi ut på en promenad så att Lillfisan kunde sova en stund i vagnen. På hemvägen såg jag nåt mystiskt i dikeskanten. Detta var ju tvunget att kollas upp så smidig som ett kassaskåp gick jag ner i diket och där fann jag årets första kantareller. Nu är väl inte kantarellplockning att rekommendera när man har apont i ryggen, men nästan två liter fick jag ihop. Stortroll var helt i exstas, han som har tjatat hur länge som helst om att få plocka kantareller igen och vi har hela tiden sagt att det har varit för tidigt. Haha tji fick vi!


En liten bild på godsakerna


Efter promenad och svampplockning gick vi hemåt för att diska och senare fika lite. Sen insåg jag att klockan var rätt mycket så trollen och jag åkte hem och de slockande nästan direkt när vi kommit ut på E:22. 
Här hemma hade det inte gått så bra dessvärre...... Det hade visst strulat och haft sig idag så fadern har inte betsat vilket innebär att jag måste pysa hemifrån nån mer gång denna vecka. Onsdag skulle passa fint då kan vi ta en lekdate med fam A som var lediga den dagen. 

Just det svägerskan skrev till mig förut att farbror P är på sjukhuset och har  opererat bort en gallsten och gallblåsan akut. Kraken vad han gjort för ont för att förtjäna gallsten. Men nu hoppas vi att han blir bättre snart för trollen saknar in faster och farbror och självklart kusinerna.

Nope nu börjar jag bli en aningens hungrig så jag ska väl ta och göra mig en macka eller nåt.

Ha en najs kväll!

♥Madeleine♥


Kommentarer
Postat av: Hella

Hmm dina ungar, du bestämmer?!

2009-07-13 @ 22:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0