SEMESTER


Japp nu är det semester som gäller för hela familjen Gunnarsson-Månsson. Och så som katten på bilden ligger ska jag med göra de dagar det inte är min tur att vara i källaren. Idag jobbade jag mitt sista pass innan semestern och jag blev lite överaskad av mina arbetskamrater. Helt plötsligt blev det jättebrått att fixa fika och sen försvann alla ut till gamla personalrummet. Under tiden som de höll på där så fixade jag iordning en av våra brukare, sen gick jag med till personalrummet. Där väntade mina kära arbetskamrater med fika och paket. Jag blev som sagt överaskad för jag hade inte förväntat mig att få nåt från jobbet, möjligtvis ett grattis. Men det känns kul att man är uppskattad iaf. Jag fick ett presentkort på 250:-, blommor och ett kort. Hur gulligt är inte det?!? TACK så mycket säger jag! (Ja jag vet att flera av min kollegor läser denna blogg). ;-)
Jag har även fått ett kort från min mormor idag med 500:- i, måste komma ihåg att ringa och säga tack.

Igår tyckte jag att jag var hur duktig som helst och skulle göra hemmagjorda köttbullar. Sagt och gjort, gjorde smeten och rullade lite bullar. Tröttnade efter stund och gjorde köttfärslimpa av resten. Men det blev iaf två stekpannor med köttbullar. Till köttbullarna gjorde jag stuvade makaroner, mmmm jättegott. Och vad tror ni att trollen i huset tyckte...... Lillfisan vägrade smaka och bara skrek och kastade mat överallt, Stortroll smakade med tyckte inte om det då det var lök i. Så mycket var det för att man stod och slavade i köket halva förmiddagen. Själv tyckte jag att jag lyckades ganska bra med köttbullarna den här gången, stuvade makaroner har ju gjort tusen gånger innan. Men köttbullar jag bara gjort två ggr i mitt liv. Men men nästa gång ska jag använda lökpulver i köttbullarna tror jag. Köttfärslimpan frös jag in, kan ju behövas i nästa vecka när vi drar igång med projekt källare igen.

På tal om Lillfisan så har hon börjat med en liten ful grej om mornarna. För det första så vaknar hon mitt i natten och står och skiker på trappavsatsen så man får hämta ner henne till vår säng. För sin egen kan hon inte ligga i av vilken anledning har vi inte en aning om. Sen vaknar hon vid en så där runt 05.00 på morgonen, ingen fara med det, men hon tycker att mamma ska gå upp då med och göra välling. Och hon ger sig inte heller utan hon slår mig i skallen, drar av mig täcket och säger "upp mamma, älling". Kan säga så här att det uppskattas inte så värst mycket av den arma modern och den rara fadern, så vi är lika envisa tillbaka och i morse väckte hon mig vid halv åtta och då är jag på lite trevligare humör än 05.00 när man är ledig.

Nä ni nu ska jag ta och fira lite semester med älsklingen och lite godis. Sen är det nog dags för sängen och krama kudden.

Natti natti!!



♥Madeleine♥

Kommentarer
Postat av: Hella

Ha en skön semester, och när du kommer tillbaka så har jag mitt kvar, bara så du vet!!

2009-06-18 @ 22:50:52
Postat av: Mats

Är man populär så e man!! Ha en skön ledighet som sagt, och även jag har mitt kvar..! Håller mig ajour med din semester här!

2009-06-19 @ 06:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0