Äntligen helg

Ja nu har jag tagit helg, äntligen. Vi har det lite körigt just nu på jobbet, många som ligger däckade i den där underbart härliga magsjukan. Men peppar peppar så har jag klarat mig än så länge, trots att jag har jobbat mitt i "skiten". Men jag kanske är för elak för att bassiluskerna ska bita på mig. Men eftersom jag då är frisk och inte jobbar helg så passade man på att fråga om jag kunde tänka mig att ta ett pass i helgen. Men vi har fullt upp hela helgen så tyvärr, det blir inga extrapengar för min del denna gång. Jag har ju faktiskt ett privatliv oxå.
Det stora trollet ska på barnkalas imorgon och då passar övriga familjen på att storhandla och sen hämtar vi honom på vägen hem. Efter det lilla äventyret vet jag inte vad vi ska göra. Söndagen kommer iaf att ägnas åt att få hem lite ved, hur det nu ska gå. Aja det är söndagens bekymmer, nu är det ju fredagkväll och mys står på schemat.

För övrigt har det varit en ganska rörig vecka, mest på jobbet då det som sagt är magsjuka på de flesta avd, inkl. den jag jobbar på. Vi har dock inte så många fall, men nu verkar personalen ha däckat ist.
Själv har jag irreterat mig på en grej som hände i söndags em när jag skulle gå hem. För att underlätta för oss själva brukar vi ta med matvagn och kompost när vi slutar och lämna det på respektive ställe. Sagt och gjort, min kollega tog vagnen och skulle lämna den på sitt ställe och jag tog kompostpåsen och när jag hade slängt påsen hör jag hur det skramlar till på våningarna över mig. Det var nån där uppe som slängde sin tvättsäck i "rännan", säcken landar i tvättvagnen varpå vagnen stöter emot dörren in till tvättvagnarna. Den dörren släpper ifrån sina gångjärn och ja gissa vad... jo den hamnar så klart i huvudet på mig. AJ fan vad ont det gjorde, resultatet blev bula i bakhuvudet och en axel som gör så infernaliskt ont just nu. J*a skitbygge alltså!!! Kan tillägga att detta byggdes under 2008 och invigdes i okt 2008. Så nu har jag skrivit en skadeanmälan på det och min chef sa att sånt ska inte få hända egentligen, men nu har det ju hänt så nu får de kolla över hur dörrjäkeln sitter. Kan säga att det är inte första gången som dörren har lossnat, men det är första gången som en personal har blivit skadad. Inte allvarligt men ändå. Jaja  det var lite gnäll från min sida...
Det händer roliga saker i mitt liv oxå.... Som när båda barnen kommer och kramar om en och säger att de älskar mig. Då smälter mammahjärtat. Eller när man har jobbat häcken av sig en hel dag och får beröm dagen efter för att man har rett ut det på ett bra sett. Sånt värmer oxå.

Nä ni nu hägrar en mysstund med sambon. Ska försöka uppdatera denna blogg lite bättre än den andra..... ska även försöka få in alla gamla inlägg från den andra bloggen nu i helgen, om tid finnes vill säga.

♥Ha det bäst, flodhäst♥

Kommentarer
Postat av: Jeanette

http://maddizplace.blogg.se/

2009-03-17 @ 11:40:25
URL: http://nettanjohansson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0