En städig dag

Idag har jag städat hela övervåningen, hur skönt som helst att få det lite snyggt innan helgen. Egentligen skulle jag ha åkt till stan och handlat uteblommor när sambon kom hem från jobbet. Men pga att gårdagens match blev inställd så var han tvungen att vara i depån idag som besiktningsansvarig. Så jag struntade helt enkelt i att åka idag, får väl bli på fredag då då, med barnen...... Eller om jag åker när han slutat jobba. Äh det får vi se då. Jag måste i vilket fall som helst åka och köpa en doppresent till på lördag.
Annars har det inte hänt så värst mycket här idag, det regnade ju mest hela dagen så det blev inte av att vi gick ut för att gunga. Föresten hade både jag och Stortroll huvudvärk nu på eftermiddagen, så han och jag låg som två segel i soffan och tittade på Robin Hood. Det var tänkt att Lillfisan skulle sova middag men icke, hon skulle minsann ut så jag fick helt sonika låsa dörren. Visst är jag en schysst mamma?!? Sen när Stortroll och jag hade kvicknat till lite kom farfar och I på besök, eller besök och besök... De skulle lämna farfars bil här för sambon ska ha den med sig till jobbet imorgon. Men denna gång stannade de lite och satt och pratade lite med mig och barnen. Nu var inte Lillfisan så värst pratglad då hon hade somnat på soffan alldeles för sent på em och vaknade av att nån kom. Inte så kul för den arma modern som fick agera madrass/kudde ett tag. Men jag lockade med lite pannkakor och då blev det fart på ungen. Så när farfar och I hade åkt stod jag och gräddade plättar, sen åt vi tills vi nästan sprack och sen var det god natt jord för de små.
själv satte jag mig vid datorn för att kolla hur det gick för Vargarna idag och till min strora glädje så ledde dem och det blev vinst till slut. 58-38 om man ska vara noga. Grattis grattis får man väl lov att säga. Så sambon borde vara på väg hem om en stund hoppas jag iaf.
Nu i vilket fall tittar jag på hockey, Finland-USA är det just nu på tv:n. Det går visst inget bra för finnarna men det är ju en hel period kvar så mycket kan hända.


Idag föresten fick jag ett käckt brev från NT om jag fyller 30 i juni. Hade jag inte en aaaaaning om att jag gjorde.... Trodde jag bara fyllde 22 ;-) Men iaf, man kan ju skicka in en bild på sig själv och skriva lite om vad man gör nu för tiden och så där. Men jag vet inte om jag vill det... Finns det nån som skulle läsa om just mig och tycka det var intessant???? Nja jag är tveksam.... Men men det är ju som tur är inte obligatoriskt att skicka in det.

Nä ni gott folk nu lockar tv:n!!!

Ha det bäst flodhäst!!!


♥Madeleine♥

Kommentarer
Postat av: Hella

Bussigt morsan att låsa dörren, hur kan du göra något sånt??

2009-05-07 @ 19:05:40
Postat av: Mats

Låser in sina barn, VAD e du för mor?? Hahaha!!

2009-05-07 @ 19:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0