Mer ved och lite osämja

Jaha nu har vi ytterligare 10 kubikmeter ved i vedbon. Skönt nu är det "bara" 20 kvar eller två vagnar kvar.
Idag när vi skulle bära in den sabla veden så blev jag och sambon lite osams. En baggatel egentligen, men han blev skitsur på mig. Det hela började med att jag hade kastat upp ved på läkt som vi hade lagt uppe på vedhögen och det skulle jag ju inte göra talade han om för mig i en sån sur ton att jag inte kunde låta bli att svara lika surt tillbaka. Moget eller hur??? Men självklart fattade jag väl att man inte ska kasta ved på läkten, men nu är det ju som så att jag är en aning kortare än honom och dessutom kan jag inte sikta lika bra som honom. Så jag talade om för honom (i en sur ton) att om det inte passde det jag gjorde så kunde han väl för fan ta och göra allt detta själv. Och han svarade lika surt att det kunde han ju. Så det samarbete vi hade försvann rätt snart och vi har knappt sagt ett ord till varann på säkert tre-fyra timmar nu. Men men han säger ju att vi aldrig ska lägga oss ossams så vi kommer säkert att prata lite senare och då ska jag banne mig tala om för honom att alla är inte lika bra som honom eller lika stora/starka. Ibland när han är apstressad eller mår skit pga jobbet eller så, då kan han inte riktigt ta att man försvarar sig utan tar det som att man blir apsur. Jag blev inte sur för att att han sa till att inte kasta på läkte utan snarare för den sura tonen och sättet han sa det på. Men men han är ju karl.... Och det säger väl egentligen allt!!!

För övrigt så har jag varit ledig idag och det har varit relativt fint väder idag så efter frukost sparkade jag ut barnen så vi har lekt och busat ute mest hela förmiddagen. Dessutom hann jag med tre tvättar, det kändes skönt. Sen efter lunchen sa jag till Lillfisan att hon skulle lägga sig och vila en stund och det gjorde hon.... i FYRA timmar.... Hon är nog inte riktigt bra eller oxå är hon trött efter inatt. Hon kunde inte sova inatt så hon låg mellan oss sov, dessutom är hon lite snorig. Stortroll är oxå snorig och han har idag gått och nyst som en bäng, undrar om det är förkylning eller allergi. 
Stora höjdpunkten idag var när vi satt ute på en filt och åt vattenmelon, barnen stora favorit. Tog lite kort men jag har inte fört över dem till datorn än. Men jag ska försöka med det under morgondagen, är ledig då med. 

Ja just det, nu är renoveringen av köket på jobbet igång och jag lovar att det är rörigt värre för tillfället. Men det blir nog bra i slutändan, ska bli skönt med lite nytt och fräscht.

Nä ni trot eller ej men sambon undrar om jag inte kan komma ner till honom nu. så jag ska väl ta och avsluta här och släcka ner.

Natti natti!!!

♥Madeleine♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0