Min dotter



Ja min dotter är en mycket bestämd liten dam, vet inte vem hon är brås på för inte är det väl mig ;-). Just nu är hon inne i den där härliga åldern då man ska göra allt själv, man får inte hjälpa henne ett endaste dugg. Hon ska tex klä sig själv och det kan hon, men hon glömmer en liten detalj... Hon är ju inte riktigt torr på dan än så hon glömmer ta på sig blöjan och oftast efter bara några minuter har det hänt en liten fadäs i byxorna och då rämnar världen. Men men hon fixar nog snart det där med att vara utan blöja. På dagis är hon visst jätteduktigt att sitta på toaletten, här hemma är det lite sämre då vi inte har en så liten toalett som på dagis. Utan vi har ju "bara" en potta som hon kan gå på själv för toan här hemma klarar hon inte att komma upp på själv och man får ju inte hjälpa henne. Tokiga unge säger jag bara!!!
Det bästa hon vet är att springa runt och busa, retas med brorsan, hjälpa till med diverse saker och gosa med mamma. Jag älskar verkligen denna lilla unge!!!
Denna lilla flicka som har haft bråttom enda sen hon bestämde sig för att komma ut. Hon har minsann inte tid att vänta, utan allt ska ske NU. Hon satt stadigt när hon var 4 månader, reste sig upp i spjälsängen vid 5 mån, hasade sig fram vid 6 mån, kröp vid 7 mån och gick vid 10 mån. Så hon har verkligen bråttom med allt, nu håller hon på och lär sig prata ordentligt, ettordsmeningar är ju bara för bebisar tycker hon, nu är det två-tre ordsmeningar som gäller. Och hon fyller 2 år om två veckor.

Puss på dig älsklingen, mamma älskar dig!!!!

♥Madeleine♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0