Ja jag lever.....

jag lovar....

Har väl inte hänt så värst mycket sen sist, men ska väl försöka plita ner nåt iaf.

Det största som har hänt sen sist är att vi var på banken igår och lade om lite lån och styrde om lite i ekonomin, hur jäkla skönt som helst. Nu känns det kul att leva igen.
En annan grej som jag och sambon har beslutat om är att blåsa ut hela köket och bygga upp ett nytt. Vi ska riva en vägg mellan gamla vardagsrummet och köket för att göra köket större samt att man kommer då att använda matsalsdelen mer. Sen ska väl den invändiga renoveringen vara klar. Sen får man väl lov att byta tapeter och lite så men det är ju inga stora grejer som att renovera en oinredd källare samt att blåsa ut ett kök från 50-talet. Men sen får det banne mig vara nog med renoveringar och jävla hantverkare!!! Ja visst ja vi ska ju måla om huset men det tar ju bara en vecka och sen ska färgen sitta där i X antal år.
Nä nog tjatat om hus och renoveringar...

Annars är läget skapligt, har varit hemma och vabbat för Stortroll är något förkyld med en otäck hosta. I tisdags vaknade vi som vanligt lite sent, så skynda på trollen och iväg till dagis, väl där säger Stortroll att han inte mår så bra och sen började han att hosta som en bäng.... Så det var ju bara att vända i dörn och åka hem igen med trollet. Lillfisan mår bra och har varit på dagis hela veckan. Aja Stortroll mår bättre nu och jag hoppas att han kan gå till dagis på måndag. Tror inte det är svinisen för han har inte haft hög feber.
Idag är jag för övrigt jordens sämta och absolut den dummaste mamman som går att uppbringa. Stortroll och jag skulle handla idag medans Lillfisan var på dagis. Sagt och gjort iväg kom vi efter mycket om och men... Väl framme vid Maxi kommer Stortroll på att han inte har några glasskor (Askungeskor) och det MÅSTE han ju ha. Försöker då förklara för unge herrn att det snart är jul och då kan han ju passa på att önska sig ett par av tomten. Men unge herrn säger då att tomten inte vet vad glasskor är för något så det måste vi ju köpa idag. Jag säger igen att det är snart jul och då kanske han får ett par i paketet. Jaja han ger sig och vi kommer in på Ica Maxi och där har dem ju leksaker och även Barbiedockor och annat fint som små prinsessor kan tänkas vilja ha. Där kommer utbrott nr:1 jag var dum och elak och han skulle flytta mm.. Jaja det lugnade ner sig rätt snart när han märkte att jag inte brydde mig nåt särskilt. Sen handlade vi vidare och när vi var klara med veckans inköp kom han ju på att han var hungrig så in på McD och käka lite sen vidare till Sörping för att hämta upp Lillfisan och sen hem igen.
Nu ikväll efter kvällmat och Bolibompa kom utbrott nr:2 frågade om Stortroll ville ha mer gröt, han säger nej, jag slänger och jisses jävlar vad arg han blev.... Nu kom det en hel del ord och jag fick iaf fram att jag var ju den dummaste mamman i HELA världen som inte gav honom glasskor, Snövitklänning, örhängen och framför allt mer gröt. Nu åker ungen in på rummet för en timeout. Han lugnade sig efter stund och sen läste vi saga och sen somnade han.
Ja vad har Lillfisan gjort då sen vi kom hem... Jo hon och Stortroll lekte en del, sen kom hon uppkrypandes i knät på mig, mysigt när hon kommer så där, bara det att denna gång somnade hon som en stock. Så jag gick in till henne och satte mig i hennes säng med Lillfisan i knät en stund. Satt där och bara tittade på henne, tänkte att denna lilla vackra varelse faktiskt är en del av mig hur otroligt det än är så har jag lyckats att skapa ett underverk. Ja jag fick väl lite hjälp av sambon.....
Satt väl så där i en halvtimme eller så sen var jag tvungen att väcka henne annars somnar hon inte för natten när det är sängdax.
När trollen hade somnat fastnade framför datorn i vanlig ordning så när jag kände för att ta en dusch så kom där bara isbitar. Jahopp var ju bara att tända i pannan så nu sitter jag här och väntar på varmvattnet och sen ska jag slänga mig säng och vänta in sambon som är på badminton ikväll.

Näpp undrar om vattnet är varmt än... Bäst att kolla...

Natti natti!!!

♥Madeleine♥

Kommentarer
Postat av: Hella

Det måste du ju förstå att man INTE kan vänta på glas skor! Det måste man ju bara ha NUUUU!!!

2009-11-12 @ 22:50:44
Postat av: AC

Ha ha, han är ju för rolig!

2009-11-22 @ 09:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0