När tar skiten slut???

Inte kände jag väl mig bättre idag heller, så jag ringde vårdcentralen. Först ville de att jag skulle avvakta till imorgon och ta Panodil under dagen. Men jag sa att jag hade tagit maxdos Ipren under gårdagen och det hade ingen större effekt. Och vips så hade jag en tid hos doktorn två timmar senare. Duktigt av mig och tjata till mig en tid.
Kvart över tio satt jag hos doktorn som klämde och kände på min ömma hals, tyckte att köttlarna var lite små men hon tittade även i halsen och tyckte den var väldigt röd och svullen. Nähe är den sa jag, jag kan ju inte ens svälja min egna saliv utan att grina illa. Hon tyckte att det såg ut som halsfluss och tog ett halsprov. Fy fan för halsprov säger jag bara, känns ju som man ska spy när de kör ner den där pinnen så lång de bara kan. Usch!!!
Aja halsprovet visade iaf det jag befarade, HALSFLUSS!! Så nu äter jag pencillin och ska göra det tio dagar. Men jag ska alltså svälja ner 1 grams tabletter med en hals som är svullen, så de här första dagarna kommer jag att lida när man ska få ner dessa bjässar, men sen ska det nog gå.

Annars har dagen gått sin gilla gång. Barnen har haft fotografering idag på dagis, så nu väntar vi spänt på hur bilderna blev. De var så fina när jag skickade iväg de med pappa i morse. För övrigt så skulle inte Lillfisan ha varit med idag, men hon bröt ihop fullständigt i morse och visst hon hade ingen feber så jag slängde på henne kläderna och flätade håret och skickade ut henne till pappa. Och hon har hållt sig feberfri hela dagen så det var nog bara nåt tillfälligt igår.

Nä nu ska jag sluta gnälla om alla dessa sjukdomar som drabbat denna stackars familj, nu kan det väl ändå inte bli värre.
På söndag är det första advent och imorgon ska jag försöka komma ihåg och ta fram alla adventsljusstakar.
Vidare så ska jag och trollen handla lite inför helgen och kommande vecka. Vi ska även köpa en present till min mormor som fyller år på måndag, men vi ska fira henne på lördag.

Nä nu börjar halsen göra ont igen och det är dags för nästa piller, så det är väl bäst att gå och ta den......


En sista grej bara. Igår kväll såg jag och sambon är riktigt bra film, den heter Black book och är en thriller om andra världskriget. Min sambo är helt insnöad på andra världskriget och har väl en hel del filmer om det. Men ingen av de är nån som tilltlar mig, men den här var riktigt riktigt bra. Jag är skitdålig på att beskriva en film så jag tänker inte skriva nån recension.

Nä nu mot piller coh sen duschen och vidare till sängen.

Natti natti!

♥Madeleine♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0