Vab igen

Japp har varit hemma denna vecka oxå för vård av sjuka barn, men dennna gång var det Lillfisan som inte mådde så bra. I tisdags var jag och trollen uppe på BVC för vaccinering mot svinisen och jag tror det var en biverkning av sprutan hon fick. På onsdagsfm ringde förskolan till jobbet och sa att Lillfisan verkade ha fått feber för hon var inte riktigt sig själv. Just då satt jag i medarbetarsamtal med min chef, som tur var var vi nästan klara. Så det var ju bara att byta om och bege sig söderut för att hämta en en varm liten tjej som mådde allt annat än bra. Sen var hon och jag hemma resten av veckan, för hon hade lite feber under torsdagen oxå. Men nu är hon sitt gamla vanliga jag igen och imorgon är det dags för dagis. Och själv ska jag jobba vilket jag faktiskt ser fram emot då jag typ har jobbat 4½ dag på två veckor. Sambon har oxå varit hemma och förkyld och själv känner jag INGENTING vilket är konstigt för annars är det ju jag som åker på alla förkylningar och annat krafs. Men peppar peppar *tar mig själv i huvet* så har jag lyckats undgå det den här gången. 

Jag har även börjat att fundera på vad jag vill göra med mitt arbetsliv igen..... Det är många tankar som far i huvet på mig, vad det är för nått jag funderar på vill jag faktiskt vara lite tyst om än så länge. Lovar dyrt och heligt att tala om det när jag väl har bestämt mig. 

Sen har mina föräldrar hyrt ut sitt hus i Las Vikas och det är många känslor som dyker upp just nu. Vet ju att mina föräldrar känner likadant nu när de håller på och tömmer huset. Men man får tänka som så att de har ju skrivit ett 1 årskontrakt och sen får vi se vad som händer. Helst av allt vill de sälja huset till nån inom familjen och eftersom vi inte är en stor familj med många syskon så är det ju mig och min syster de tänker på. Min syster är inte så värst intresserad av huset och själv vill jag inget annat än ha huset i min ägo vilket gläder iaf min mamma. 

Ja det är mycket tankar och funderingar just nu i mitt lilla huve om allt ingenting.... 


Igår för övrigt var vi bjudna på 40-årskalas så vi hade hyrt in lillasyster som barnvakt till trollen. Så de har varit hos sin moster ända sen igår em. Och när sambon behagar vakna till liv här så ska vi väl ta och äta lite frukost/lunch och sen hämta hem trollen. När vi hade lämnat trollen passade vi på att åka till IKEA för lite inhandling av div. småsaker. De har ju så mycket grejer där så jag skulle nog kunna handla hela affären tror jag.
Sen hem och fixa iordning sig för att sedan få skjuts till festen. Det var en trevlig fest, tyvärr ringde dj:n och sa att han var sjuk fem minuter innan festen skulle börja så musiken som var var väl inget att hänga i julgran. Men man får ju göra det bästa av situationen.

Aja nog babblat för denna gång, magen har nu kurrat i nästan en timme så jag ska väl försöka få liv i den som ligger brevid mig.

Ha en bra söndag!!! 


♥Madeleine♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0