Nä om man skulle ta och blogga lite igen då....

Skit va dålig jag är på att uppdatera.... Fy skäms på mig....



Igår i ett svagt ögonblick lovade jag sambon att jag skulle klippa gräset om det var fint väder. Trodde nämligen inte att det skulle vara så fint väder idag. Men tji fick jag, för när jag tittade ut i morse var det ju bara att konstatera att himlen var knallblå och solen sken som bara den. Fasiken oxå jag som hade tusen andra grejer att göra idag.... Men men bara att gilla läget och bita i det sura äpplet och ge sig ut efter frukost. Men först var jag ju tvungen att lägga ut lite annoner på Tradera. Men nu är allt som ska säljas ute och det känns super duper skönt.
Sen jagade jag på trollen så de med gick ut, ner till vedboden där gräsklipparen står och redan där började problemen....... Den där jag bor med hade ställt två andra gräsklippare FÖR den som vi använder. Sabla pucko!!!! Var ju bara att baxa bort klipparna och baxa ut den som används, sen ut på gräsmattan som skulle klippas och försöka få igång helvetet. Jag var inte nådigt sur då.... För säkerhets skull kollade jag om det fanns nån bensin i gräsklipparen och det fanns en skvätt så jag tänkte att det räcker nog till att starta med och iaf klippa en gräsmatta. Trodde jag ja för aset ville inte alls starta, så jag blev ännu surare och bestämde mig för att skita i allt och gå in. Då ser jag att klockan är ju lunchdax, så in i köket och värma på lite mat till mig och trollen. Sen var mitt humör lite bättre så jag tänkte att jag försöker en gång till med gräsklipparen om jag fyller på lite bensin. Sagt och gjort och gissa vad som startade.... Jippie äntligen!!!! Så när den ena gräsmattan var klar så tänkte jag att va fasen jag tar de andra två oxå. Så släpa upp gräsklipparen till framsidan och klippa gräsmattorna där. När jag är nästan färdig så tar bensinhelvetet slut IGEN!!! Då fick det vara nog så jag släppte skiten och gick in för att sanera huset ist. Vilket var välbehövligt, satan i havet vilka skitiga golv vi hade.... Men nu är de skinande rena och det mina kära vänner strulade inte. Skönt att nåt gick vägen iaf.
Sen kom jag ju på att svägerskan med familj skulle komma hit så jag passade på att baka en kladdkaka och när jag ändå höll på så vipps så fanns det visst middag på bordet oxå.
Vad har min kära sambo gjort idag då?? Jo han har jobbat från 7-16 sen kom han hem och åkte moppe med barnen. Ja han fick ju klippa färdigt det jag hade lämnat men det var ju inte speciellt mycket, tog väl fem minuter att klippa... Sen kom ju svägerskan med man och dotter så då fikade vi lite och jag passade på att skicka med "lite" kläder till Lillstumpan som hon kan ha på dagis. Det blev ju "bara" en så där tre överfulla påsar med kläder, ytterkläder och lite skor och stövlar. Men jag vet ju att kläderna kommer till användning.

Nä ni gott folk nu ksa jag ta och jag på den där som jag delar säng med så att han eldar lite duschvatten. Tror nämligen att jag skulle behöva en dusch nu. Känner mig lite kladdig efter allt arbete idag.

Ha det gott!!


Natti natti!
♥Madeleine♥

Kommentarer
Postat av: Hella

Går bra nästan jämt va´!?

2009-09-12 @ 16:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0