Helgen

har varit relativ lugn, har haft semester och det har varit såååååå himla skönt. Igår var vi på dop, lilla H var det som döptes. Måste säga att han skötte sig exemplariskt under hela cermonin. Efter dopet bjöds vi på en lättare lunch och sen busade de stora trollen som bara den innan det var dags för doptårta och kaffe.
Sen var det ju dags att åka hemåt och de tvar ju inte det lättaste när Stortroll hade hittat en kompis ich inte ville lämna denne... Men efter lite övertalning (läs mutning) följde han med hem iaf :-)

Idag har vi varit på Kråkan och gjort lite mer fint innan premiären den 27:e eller jag och trollen gjorde inte mycket mer än att vara i vägen så mycket som möjligt. Men det blåste ju halv orkan där ute så jag och trollen åkte till Mc D efter nån timme och sen åkte vi hem. Jag var tvungen att ta hand om den lilla olyckan som hände inatt..... Lillfisan kunde inte sova i sin säng inatt så hon kom ner till oss och kröp upp till sin pappa, det var ju bara det att förmodligen hade hon vaknat för att hon var kissnödig så hon råkade pinka ner pappas sänghalva inklusive pappan och sig själv.... Inte helt populärt hos pappan, så när jag vaknade i morse så sov Lillfisan i sin säng och sambon på soffan. Sen var det ju bara att riva bort lakan och täckena och slänga in tvättmaskinen. Aja sånt händer.... 
Efter att ha bäddat klart och så så kom jag ju på att veden började ta slut i pannrummet, så ut med ungarna igen och börja kånka på veden. Måste säga att det är rätt skönt bära ved eller bära och bära...... Vi kör ju veden i en skottkärra från vedskjulet till källarfönstret där vi släpper ner veden nerför en hemmabyggd ränna. Hann köra en så där sex kärror innan sambon kom hem och tog över. Då passade jag på att kratta en gräsmatta på framsidan och jag säger bara en sak. Gud nåde den katt som skiter på gräsmattorna igen, den skjuter jag!!!! Nu har jag bara en gräsmatta kvar att kratta sen är all kattskit och rådjursbajs borta. Men den får jag ta en annan dag för imorgon har jag bestämt att jag måste göra något åt de otroligt skitiga fönstrena här i huset. 

Nä nu känner jag att jag bara svamlar en massa smörja så det är väl bäst att avluta det här och gå och lägga sig.

Natti Natti!
♥Madeleine♥  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0