Så där ja

nu är alla kalas och allt över för denna gång. Skönt vill jag lova, är klippt slut nu. Men men nu har Stortroll fått som han ville och han är så nöjd så. Bästa kompisen kom ju på kalaset, kan det bli bättre än så?

Igår fick sambon hämta hem trollen från dagis då Stortroll inte mådde allt för bra och tiil slut kräktes.... Ja jippie, vi som älskar magsjuka..... Han hade visst somnat när de kom hem och sov i en så där 2 timmar. Så när jag kom hem från jobbet vid halv tio så var ju Stortroll hur pigg som helst och ville inte sova.... Men skam den som ger sig, vi fick honom att somna efter mycket om och men. Själv skulle jag ju upp tidigt idag och jobba, då sambon skulle vabba. Men båda trollen har mått bra idag så det var nog ingen magsjuka men man vet ju aldrig. Och eftersom sambon var hemma så tänkte jag att jag kunde ta ut lite komp och gå hem tidigare för att hjälpa till här hemma. Kom iväg en timme innan jag slutar, men var det nån hemma här då???? Nä för då var hela gänget inne i stan på Kråkvilan. Fast det var rätt skönt att få vara lite själv här hemma oxå. Och när gänget kom hem igen var Lillfisan sugen på att cykla, men sadeln var för låg så fadern drog fram lite verktyg och mekade lite och då var ju Lillfisan tvungen att vara med.



Och det verkar ju som det blev bra för nu kör hon så det ryker...... Kanske dags att ta bort stödhjulen....


Måste bara visa en bild på Lillfisan hur det kan se ut när hon är sååååååå trött efter en dag på dais och inte orkar gå in......


Bilden togs igår när sambon hade hämtat hem trollen. Lillfisan hade blivit så förbannad att hon inte fick sitta kvar i bilen att hon somnade på gräsmattan. Ja jag säger ju att hon har humör den ungen och jag vet inte vart hon fått det ifrån för jag har mitt kvar.
På tal om gräsmatta så är all snön på baksidan borta nu, men en och annan ovälkommen överaskning finns  ju där i form av kattskit och rådjursbajs. Inte trevligt alls om man frågar mig. Men det är väl bara att ge sig ut och kratta upp skiten. Ingen som känner för att komma hit och göra det åt mig..... Jasså inte det.
Det värsta av allt är att all kattskit kan vi inte skylla på vår katt för jag har sett hur det stryker omkring en massa andra katter här på tomten. Och alla katter här är inte kastrerade så det luktar en helt del pink oxå, varav en del är på ena husväggen vid vårt sovrumsfönster så vi har fått stänga ventilen för att överhuvud taget kunna sova där. Sen är det nån kattj***l som har pissat på nya bilen. Blir så irreterad!!!!! Så nu är det dags att gå till självaste ägaren och prata lite allvar om alla dessa katter. Tror de har en så där 30 katter!?! Lite skilldnad från oss då som har en katt och närmaste grannen har två.
Oj vad jag svamlar, nu är det dags att få ur Stortroll ur duschen så han kommer i säng nån gång idag och jag får se Desperata husfruar.

På återseende!!

♥Madeleine♥

Kommentarer
Postat av: Hella

Skjut katten!!!!

2010-04-13 @ 22:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0