Speedwaypremiären

började inget bra för Vargarnas del...... 60-36 till Piraterna, det är illa men nästa vecka tar vi emot Piraterna hemma och då hoppas jag att de gör ett bättre jobb än i kväll. Nog om detta....

Dagen för denna lilla familj började inget vidare heller..... Vi vaknade lite sent, så rusa upp slänga på sig kläder, rusa upp och väcka trollen vilket inte var helt lätt..... Stortroll vaknade utan protester medans Lillfisan bröt ihop och vägrade vakna, vägrade klä på sig, vägrade ta på sig skor och jacka och slutligen vägade sätta sig i bilen. Hon tjöt och skrek ända ner till förskolan, väl där vägrade hon gå ur bilen och in till förskolan, hon krävde att bli buren in, vilket jag då vägrade göra hon fick snällt gå in med sina egna ben. Efter en liten dust inne på förskolan så gick jag, då hade hon åtminstonde slutat tjuta. Själv var jag nära att komma försent till jobbet. Men jag hann i tid med några minuters marginal.....
Sen har dagen gått relativt bra, har inget att klaga på.
Att hämta trollen gick riktigt bra eller så bra som jag hade förväntat mig efter den hemska morgonen. Måste säga att Stortroll är en riktig pärla. När jag hämtade trollen smet Lillfisan ut till lekplatsen för hon ville gunga, men Stortroll gick efter henne och lyckade på nåt sätt övertala henne att hon kunde gunga hemma. Hur han gör vet jag inte för jag kan banne mig inte övertala henne utan att jag måste bära henne till bilen sparkands och skrikandes. Men som sagt idag gick hon till bilen helt själv UTAN gnäll. Hoppas det håller i sig.....

Nu ikväll har vi sett lite på speedway och ätit popcorn, morots och gurkstavar sen var det natti natti för Lillfisan. Förstår att hon var trött idag som hennes dag började.... Stortroll satt uppe med mig en stund till, sen skulle han b*a*r*a vila lite på soffan vilket alltid slutar med att han somnar på soffan, vilket han oxå gjorde men nu sover han sött i sin säng och själv borde jag väl oxå gå och lägga mig men jag väntar tills sambon kommer hem från Motala.

Nä ska väl fortsätta glo på tv:n och vänta.....

Natti natti
♥Madeleine♥ 

Kommentarer
Postat av: AC

Vilken donna!

Låter som våran lilla fis när hon sätter i gång...

2010-04-28 @ 10:17:52
Postat av: Hella

Underbart när det blir en bra start på dagen ;))

2010-04-28 @ 12:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0