Vilken dag

det blev.....

Den började inget vidare, vaknade av att Stortroll låg på golvet i hallen i källaren och ålade sig sig som en mask och ojjade sig. Frågade vad som var fel och han nästan skrek att det gör så ont i magen. Så jag ringde 1177 och frågade vad jag skulle göra och där sa de att det var bäst att åka till akuten. Så jag försökte få i honom lite frukost, Lillfisan lämnade jag av hon fadern som var på jobbet och sen for jag och Stortroll till akuten. Väl där tog det inte så himla lång tid innan vi fick träffa en doktor. Både en sköterska och doktorn klämde och kände på lille plutten och han tyckte att allt gjorde ont. Sen skulle de ta lite blodprover och det gillades inte av unge herrn trots att han hade fått emlasalva i båda armvecken. Men proverna visade inget särskilt och magen var mjuk och fin och dooktorn kunde inte hitta nåt så hon trodde att det kunde vara svullna köttlar i magen. Så vi fick åka hem efter att ha varit på akuten från 9.30-13.00.
Måste säga att min lille plutt var så himla duktig idag och kunde svara på nästan alla frågor utan hjälp av mamma. Så han och jag åkte förbi Lekhuset och där valde han två små legokartonger, sen åkte vi hem och fixade till lite mat för nu var mamma väldigt hungrig, Stortroll åt lite grann. Inte lätt att äta när man har ont magen och har feber...
Lillfisan hade sambon lämnat på dagis så henne hämtade vi hem när vi hade vilat upp oss lite.

Som grädde på moset så förlorade Vargarna mot Piraterna IGEN. Vilken skitdag det har varit, tur att man vabar imorgon.

Nä ni nu ska jag ta och lägga mig och tjura lite över Vargarnas förlust.

God Natt!

♥Madeleine♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0