En ganska bra dag ändå

Vill bara börja med att tacka för allt stöd efter gårdagens inlägg. Tack alla jag lovar att säga till om jag/vi behöver något ❤️
(null)

Idag har varit en rätt lugn dag, sonens humör svajar rätt duktigt men vi har inte haft några incidenter. Han kommer iaf självmant och talar om att ångesten är på väg så vi kan häva den i tid. För tror eller ej men tabletterna funkar på honom. Känns självklart tråkigt att behöva "droga" ner ungen för att få en någorlunda fungerande vardag. Men vi hoppas och tror på den hjälp vi erbjuds på BUP. Stortroll har ännu inte gått tillbaka till skolan, men både han och jag planerar för återgång till skolan på tisdag. Just i detta nu har han en långväga kompis på besök, kompisen stannar tills på lördag och jag tror han gör allt för att dölja sin psykiska ohälsa så gott det går. Får säkert ett bakslag när kompisen har åkt hem men det tar vi då i så fall. En del kanske tycker att vi prioriterar annorlunda med tanke på vad som hänt de sista dagarna. Men vi har varit i kontakt med läkare på BUP som tyckte vi skulle fullfölja planen.  Eftersom detta är något han längtat efter så såg han fram mot det  och om vi ställt in så kanske han hade fallit ännu längre ner i sin grop.  
På måndag är nästa BUP tid och då hoppas jag på att vi får några fler verktyg att jobba med så vi får en fungerande vardag igen. Just nu tar vi dag för dag och känner av vilket humör Stortroll är på, vilket iof svajar ena gången någolunda glad och kan kramas och i nästa sekund så är man fullkomligt dum i huvudet. 
Jag skulle kunna svamla på hur länge som helst men eftersom jag fått ett rackarns virus och är genomförkyld så behöver jag gå och snyta mig, ta en dusch och sen göra nåt halvhjärtat försök till att sova. Ska förövrigt prova att sova med ett tyngdtäcke inatt. Utvärdering imorgon utlovas. Kanske att jag lyckas övertala sonen att prova nån natt men det återstår att se. 

Ha en fin kväll allesammans ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0